Al een paar jaar ontwerpt en ontwikkelt Daan websites en communicatiemateriaal voor vele verschillende klanten. Hij heeft geleerd dat er geen blauwdruk bestaat voor een opdrachtgever. Elke klant verdient een persoonlijke intake waarin hij zijn persoonlijke verhaal kan duiden. Van dit verhaal ontwikkelt Daan een user story waaruit het ontwerp van de website ontspruit. Het is een enorm belonend gevoel als de klant na de lancering van de site nog eens bedankt voor de website vanwege de vele reacties die zij hebben ontvangen.

Ook als verse socioloog verbindt Daan bij JB Lorenz de kennis die hij heeft opgedaan in de praktijk. Met een analytische en kritische blik, die hij op zijn studie eigen heeft gemaakt, probeert hij tot de kern van het probleem te komen om van daaruit naar een oplossing te werken. “Ik geloof dat het verrichten van onderzoek naar de kennis en data die er is hier enorm aan kan bijdragen.” Daarom ondersteunt hij ook in de Monitor Maatschappelijk Resultaat en verdiept hij zich in de prachtige wereld van kwalitatief en kwantitatief onderzoek.

“Als jongste lid van JB Lorenz ervaar ik mijn team als een warm bad van ervaring en kunde die ik als een spons tot mij neem. Dit team, in combinatie met het eigen ondernemerschap, biedt mij de ruimte om mij te ontwikkelen als een expert binnen het sociale domein.”